φύλλο 4 (ομάδα 2)
το φύλλο εργασίας σε μορφή word
Δραστηριότητα 1 (τα επιχειρήματα)
Η πίστη (απόδειξη) είναι το κυριότερο μέρος ενός ρητορικού λόγου εφόσον εκεί ο ρήτορας επιχειρηματολογεί για να ισχυροποιήσει τη θέση του και να πείσει τους ακροατές του.
α. Ποια είναι τα επιχειρήματα του Δημοσθένη στις παραγράφους 17 και 18; Χαρακτηρίστε τα (λογικά, ηθικά, ψυχολογικά, υπερβολικά κ.τ.λ.) και αξιολογήστε τα.
(Μπορείτε να συμβουλευτείτε τη θεωρία του επιχειρήματος και της αξιολόγησής του από το βιβλίο της Έκθεσης γ΄ λυκείου:
Επιχείρημα |
Χαρακτηρισμός και Αξιολόγηση |
|
β. Σκεφτείτε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και συζητήστε μεταξύ σας αν τελικά ο ρήτορας πετυχαίνει το σκοπό του, δηλαδή να πείσει το ακροατήριό του για την αναγκαιότητα της αθηναϊκής επέμβασης. Καταθέστε την τελική εκτίμησή σας.
γ. Οι σχολιαστές του Δημοσθένη, όπως γίνεται εμφανές στα ερμηνευτικά σχόλια του ψηφιακού σας βιβλίου θεωρούν ότι οι συγκεκριμένες παράγραφοι χαρακτηρίζονται από υπερβολή και κινδυνολογία. Σύμφωνα με τον Δημοσθένη, η φιλία και η συμμαχία μεταξύ δημοκρατικών και ολιγαρχικών καθεστώτων είναι επισφαλής.
* Εσείς πιστεύετε ότι ο Δημοσθένης είναι υπερβολικός σε αυτό το σημείο; Απαντήστε γράφοντας παράγραφο 80-100 λέξεις.
Δραστηριότητα 2 (στην σύγχρονη ιστορία)
Αναζητήστε στο Ίντερνετ στοιχεία για τις σχέσεις της χιτλερικής Γερμανίας άλλα ευρωπαϊκά κράτη (Βρετανία, Γαλλία, Σοβιετική Ένωση). Μπορείτε να επισκεφτείτε και τις παρακάτω σελίδες των σχολικών βιβλίων για τα γεγονότα πριν το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου: την επεκτατική διάθεση της Γερμανίας και τη συμμαχία με τη Σοβιετική Ένωση και τα αίτια του πολέμου.
Επίσης, αναζητήστε στο Ίντερνετ χάρτες που απεικονίζουν τις συνοριακές μεταβολές στην Ευρώπη από τον Ιανουάριο 1935 έως Σεπτέμβριο 1939. (Αν είναι εγκατεστημένο, μπορείτε να αξιοποιήσετε το λογισμικό ιστορικών χαρτών centennia).
* Τώρα μπορείτε να ασχοληθείτε με το κατά πόσο υπάρχει ιστορικό προηγούμενο επισφαλούς φιλίας των διαφορετικών καθεστώτων στην Ευρώπη του 20ου αιώνα.
Θα πρέπει να ετοιμάσετε παρουσίαση PowerPoint (ή παρόμοιο λογισμικό), που θα έχει:
τις απαραίτητες πληροφορίες με μορφή κειμένου κατάλληλου για παρουσίαση,
σχετικούς χάρτες
σχετικές φωτογραφίες
πιθανές γραπτές πηγές
απαντήσεις: φύλλο 4 (ομάδα 2)
Ημερομηνία: 2014-12-09
Από: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Θέμα: απαντησεις δραστηριοτητα 3
Βεβαια θα μπορουσαν να χαρακτηριστουν και ως ηθικα γιατι εχουν να κανουν με το ηθος των αθηναιων που σχετιζεται με τις σωστες αποφασεις που πρεπει να παρουν ωστε να επιτυχουν τον τελικο σκοπο τους.
———
Ημερομηνία: 2014-12-09
Από: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Θέμα: απαντησεις δραστηριοτητα 3
Χαρακτηρισμος επιχειρηματων: τα επιχειραματα που προβαλλει ο Δημοσθενης ειναι περισσοτερο λογικα γιατι βασιζονται στο τι ειναι σωστο να κανουν οι αθηναιοι προκειμενου να επιτυχουν το καλυτερο για την πολη τους.(συνεχιζεται)
———
Ημερομηνία: 2014-12-09
Από:
Θέμα:
Καθως οι ολιγαρχικοι νοιαζονται μονο για την εξουσια και συνεπως ερχονται σε αντιπαραθεση με τους δημοκρατικους που υποστηριζουν τα δημοσια δικαιωματα.(συνεχιζεται)
———
Ημερομηνία: 2014-12-09
Από: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Θέμα: απαντησεις δραστηριοτητα 3
Πιστευει οτι με ελευθερους ανθρωπους οι αθηναιοι θα ειναι ικανοι να συναψουν συνθηκη ειρηνης ενω με τους ολιγαρχικους ουτε φιλοι δεν θα μπορουσαν να ειναι.(συνεχιζεται)
———
Ημερομηνία: 2014-12-09
Από: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Θέμα: απαντησεις δραστηριοτητα 3
Γιατι θα υπαρχει ανταγωνισμος μεταξυ των δυο πολιτευματων εμποδιζοντας ετσι τους αθηναιους απο τον στοχο τους που επιδιωκει την ελευθερια.(συνεχιζεται)
———
Ημερομηνία: 2014-12-09
Από: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Θέμα: απαντησεις δραστηριοτητα 3
Γι'αυτο λοιπον επιχειρηματολογει λεγοντας οτι επειδη οι αθηναιοι ειναι υπερ της δημοκρατιας και της ελευθεριας πιο πολυ τους συμφερει να ειναι με τους εχθρους τους που ειναι δημοκρατικοι παρα με τους φιλους που ειναι ολιγαρχικοι.(συνεχιζεται)
———
Ημερομηνία: 2014-12-09
Από: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Θέμα: απαντησεις δραστηριοτητα 3
Ο Δημοσθενης πιστευει οτι οι αθηναιοι ειτε πολεμανε με δημοκρατικα καθεστωτα ειτε με ολιγαρχικα εχουν μονο ενα σκοπο ο οποιος ειναι η υπερασπιση της δημοκρατιας και της ελευθεριας.(συνεχιζεται)