φύλλο 4 (ομάδα 1)
το φύλλο εργασίας σε μορφή word
Δραστηριότητα 1 (τα επιχειρήματα)
Η πίστη (απόδειξη) είναι το κυριότερο μέρος ενός ρητορικού λόγου εφόσον εκεί ο ρήτορας επιχειρηματολογεί για να ισχυροποιήσει τη θέση του και να πείσει τους ακροατές του.
α. Ποια είναι τα επιχειρήματα του Δημοσθένη στις παραγράφους 17 και 18; Χαρακτηρίστε τα (λογικά, ηθικά, ψυχολογικά, υπερβολικά κ.τ.λ.) και αξιολογήστε τα συμπληρώνοντας τον πίνακα.
(Μπορείτε να συμβουλευτείτε τη θεωρία του επιχειρήματος και της αξιολόγησής του από το βιβλίο της Έκθεσης γ΄ λυκείου:
β. Σκεφτείτε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και συζητήστε μεταξύ σας αν τελικά ο ρήτορας πετυχαίνει το σκοπό του, δηλαδή να πείσει το ακροατήριό του για την αναγκαιότητα της αθηναϊκής επέμβασης. Καταθέστε την τελική εκτίμησή σας.
γ. Οι σχολιαστές του Δημοσθένη, όπως γίνεται εμφανές στα ερμηνευτικά σχόλια του ψηφιακού σας βιβλίου θεωρούν ότι οι συγκεκριμένες παράγραφοι χαρακτηρίζονται από υπερβολή και κινδυνολογία. Σύμφωνα με τον Δημοσθένη, η φιλία και η συμμαχία μεταξύ δημοκρατικών και ολιγαρχικών καθεστώτων είναι επισφαλής.
* Εσείς πιστεύετε ότι ο Δημοσθένης είναι υπερβολικός σε αυτό το σημείο; Απαντήστε γράφοντας παράγραφο 80-100 λέξεις.
Δραστηριότητα 2 (στην σύγχρονη ιστορία)
Αναζητήστε στο Ίντερνετ στοιχεία για τις σχέσεις της χιτλερικής Γερμανίας άλλα ευρωπαϊκά κράτη (Βρετανία, Γαλλία, Σοβιετική Ένωση). Μπορείτε να επισκεφτείτε και τις παρακάτω σελίδες των σχολικών βιβλίων για τα γεγονότα πριν το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου: την επεκτατική διάθεση της Γερμανίας και τη συμμαχία με τη Σοβιετική Ένωση και τα αίτια του πολέμου.
Επίσης, αναζητήστε στο Ίντερνετ χάρτες που απεικονίζουν τις συνοριακές μεταβολές στην Ευρώπη από τον Ιανουάριο 1935 έως Σεπτέμβριο 1939. (Αν είναι εγκατεστημένο, μπορείτε να αξιοποιήσετε το λογισμικό ιστορικών χαρτών centennia).
* Τώρα μπορείτε να ασχοληθείτε με το κατά πόσο υπάρχει ιστορικό προηγούμενο επισφαλούς φιλίας των διαφορετικών καθεστώτων στην Ευρώπη του 20ου αιώνα.
Θα πρέπει να ετοιμάσετε παρουσίαση PowerPoint (ή παρόμοιο λογισμικό), που θα έχει:
τις απαραίτητες πληροφορίες με μορφή κειμένου κατάλληλου για παρουσίαση,
σχετικούς χάρτες
σχετικές φωτογραφίες
πιθανές γραπτές πηγές
απαντήσεις: φύλλο 4 (ομάδα 1)
Ημερομηνία: 2014-12-09
Από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Θέμα: απαντήσεις: φύλλο 4 (ομάδα 1) ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ
Επιχείρημα Χαρακτηρισμός Αξιολόγηση
Λεει πως δεν ξερουν για ποιον λογο εκαναν τους πολεμους. Ψυχολογικο Λογικα ορθο
Λεει πως δεν σκεφτηκε κανεις ότι πολεμησαν για την δημοκρατια η για την ολιγαρχια. Ψυχολογικο Λογικα ορθο
———
Ημερομηνία: 2014-12-09
Από: ΑΝΤΩΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΖΩΗ
Θέμα: Α'
ΑΡΧΙΚΑ ΘΕΤΕΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟΥ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ. ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ Η ΕΥΝΟΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΕΝΤΡΙΖΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗΡΙΟΥ. ΕΠΕΙΤΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΧΘΡΟΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΠΑΡΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΙΛΟΙ Κ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΨΥΧΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΔΙΟΤΙ ΥΠΟΝΟΕΙ ΤΑ ΔΕΙΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ(ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΠΡΑΞΕΙ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ). ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΨΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΟ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ. ΤΕΛΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΥΣΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ, ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΚΑΤΑΚΛΥΖΕΙ(ΛΟΓΙΚΟ)